Hallo iedereen,

We krijgen steeds meer mensen die op deze manier gaan eten en leven. Hierom hebben we deze forum in leven geroepen zodat jullie onderling ook ideeën uit kunnen uitwisselen met elkaar.

Iedereen die nieuw is kan zo gemakkelijk tips en tricks lezen over hoe andere het doen.  Ook is het een handige manier om recepten met elkaar uit te wisselen zodat de mindere chef-koks ook gevarieerd kunnen gaan eten.

Met vriendelijke groet,

Pim & Leroy

"Eat like a caveman , Train like a beast"

"Aiki-Sports"

Health package / Caveman lifestyle

Mijn ervaringen en tips en Tricks

Zelf nu bijna 5 weken bezig met de 'caveman lifestyle'
hou het verrassend goed vol, beter dan ik zelf had verwacht.
Hier wat tips hint en tricks die ik ben tegen gekomen.

-aangezien ik een internationale sporter ben is het voor mij een voordeel dat ik een doel voor ogen heb en mij steeds schuldig voel als ik daarvan afwijk. Stel voor jezelf dus ook een doel, dit helpt in ieder geval bij mij goed om het vol te houden.
- Ik at eerst heel erg veel slechts 2 of 3 keer per dag, nu is dit opeens min. 6 x op een dag. Ik beslis de avond van te voren vaak al wat ik eet en kook ook vaak een gerecht voor 2 maaltijden/dagen, Dit scheelt in denken en in koken.
- Eet variërend, iedere week worden er boodschappen gedaan en in het ontbijt blijf ik vaak hetzelfde (Kipfilet plakjes, ei, komkommer, paprika, wortels, kaas, bacon) Ik ben een moeilijke ontbijter en dit doe ik ook niet graag maar ik doe het wel nu, blijven doen en het went. Als je met alle maaltijden varieert in soorten vlees/vis/groenten/noten/koolhydraten gaat de verveling van het eten er ook niet in!
- Mits je graag koffie zoet drinkt (zoals ik, haha) is het best een verschil om zwarte koffie te drinken. BIj een koolhydraten maaltijd pak ik dus een kop koffie met ongesuikerde slagroom en honing (inderdaad, honing) verrassend lekkere vervanging voor suiker.
- Gebruik heel veel kruiden tijdens het koken. Je smaak en reuk word veel beter naarmate de weken voorbij gaan. Om de smaak in het begin vooral te behouden heb ik veel kruiden gebruikt zoals zout, basilicum, bieslook, chili, knoflookzout, kaneel. (oregano schijnt ook erg goed te zijn)
- Als je de groene thee helemaal beu bent kwam Pim Sittrop op het idee om kaneelstokjes te kopen, deze in een pannetje met water opwarmen op het vuur en de smaak van de kaneel trekt helemaal in het water: Voila! heerlijke kaneelthee (met honing ook een echte aanrader) De kaneelstokjes kan je meerdere malen gebruiken.
- Een maaltijd die normalerwijze bijvoorbeeld bestaat uit aardappels/vlees/groenten split ik altijd op dezelfde dag nog op. Stel je maakt boerenkool: eet ik eerst de boerenkool (groenten met koolhydraten) en paar uur later eet ik dan het vlees met noten en wat komkommer ofzo, dat is altijd makkelijker te eten.
- Na het sporten een koolhydraten maaltijd vult de energie erg goed aan. In ieder geval voelt het bij mij alsof de batterij weer aan de oplader zit, haha!
- zorg dat je voor 9 a 10 uur s\avonds al voldoende water/thee hebt gedronken, Dit voorkomt dat je de hele nacht eruit moet om te plassen.
- Als je zelf bijhoudt in een kladblok of op een 'app' zoals myfitnesspal wat je dagelijks eet, kan je weken later weer nogmaals koken als je even niet weet wat te eten.
- Kijken in advertenties/krantjes welk vlees of groenten in de aanbieding zijn: Dit scheelt in geld en je kan nieuwe dingen uitproberen!
- als je vragen hebt over combinaties van eten of je bent van dingen niet zeker: Altijd smsen/appen/bellen met de mannen! ze zullen je altijd helpen! Als je ze anders in dezelfde week nog ziet : schrijf op een kladblokje alle vragen die je hebt en neem het mee naar Aiki

Zoo.. toch nog best een lap tekst, Dit zijn in ieder geval een paar dingen die mij hebben geholpen, wie weet zit er iets bij wat jou ook kan helpen! Succes ermee!!

Gr. Linda

Re:Mijn ervaringen en tips en Tricks

Is verse muntthee ook een optie ? (een of twee stelen met blaadjes munt, kokend water erop, klaar)

Nieuw bericht